Jdi na obsah Jdi na menu
 


Garáž Kačerov

18. 1. 2013

Číslo: 5

Garáž Kačerov byla zprovozněna 28. května 1966 a je tak v současnosti druhá nejstarší v Praze. Prvními vozy provozovny se po jejím otevření staly Škody 706, buďto převedené z jiných garáží, nebo zcela nově dodané. Historie se takto táhla přes nejstarší Karosy a přelomové Ikarusy až k dnešním typům autobusů. Garáže jsou poměrně veliké, v současnosti zde parkuje přes 300 autobusů, čímž je na 1. příčce u DPP, těsně nad provozovnou Řepy. A to nevlastní žádný midibus a nemají ani nadprůměrný počet standardních autobusů. Čísla totiž dělají Kačerovu kloubové autobusy. S asi 165 kloubovými vozy tvořícími více jak polovinu všech autobusů garaží je Kačerov s velikým náskokem jedničkou u DPP.

Historie

O autobusech, které zde zmiňujeme, si přečtěte na stránce Historie DPP.

Prvními vozy provozovny Kačerov se staly autobusy řad Škoda 706 RO a Škoda 706 RTO. V den zprovoznění jich tu bylo 67. Z tehdejších nejstarších garáží Pankrác bylo na Kačerov převedeno několik starších městských vozů Škoda 706 RO MTZ a také, zejména z další významné garáže Dejvice, modernizované městské autobusy Škoda 706 RTO MTZ společně s jedním typem meziměstského Škoda 706 RTO CAR. Městské autobusy Škoda 706 RTO MTZ sem mimojiné začaly být také dodávány nové. Na Kačerov se dostaly i shodné vozy Jelcz MEX 272.

Roku 1970 se na Kačerov začaly zařazovat autobusy Karosa řady Š. Konkrétně to byly městská Karosa ŠM 11 a meziměstská Karosa ŠL 11.

První kloubový autobus Kačerova byl Ikarus 280. Dodávka odstartovala roku 1977. Provozovna Kačerov také měla tu čest vypravit vůbec poslední Ikarus 280 do provozu v Praze. Stalo se tomu tak 1. července 1999 a šlo o linku 215.

Dodnes jezdí u DPP vozy Karosa řady 700, nástupci Karos řady Š. První vozy městského 11-ti metrového vozu Karosa B731 byly na Kačerov zařazeny roku 1982. Karosy B732 se sem dodávaly od roku 1987. A nakonec kloubové vozy Karosa B741 provozuje Kačerov od počátku 90. let minulého století. Meziměstské Karosy C734 a dálkové Karosy LC735 zde byly pouze v řádu jednotek kusů.

První Karosy řady 900 zde bezpochyby také nemohly chybět. Karosa B931 parkuje na Kačerově od roku 1996, kloubová B941 od roku 1997. Modernizované krátké Karosy B931 E zde nejsou, zato kloubové B941 E Kačerovu slouží od roku 1999.

Prvním nízkopodlažním vozem v historii Kačerova byl typ Renault Karosa Citybus 12M. Prototyp vozu se na Kačerově objevil už v srpnu 1996, poté pokračovalo zařazování již sériových vozů až do roku 2004. Kloubové Citybusy se dodávaly mezi lety 2001-2004.

Roku 2002 počaly dodávky městských autobusů Karosa B951 a Karosa B961. Na vozy B951 v roce 2003 volně navázaly dodávky modernizované B951 E, která se s přestávkami dodávala až do roku 2006. Kloubové provedení B961 bylo dodáváno pouze do roku 2003 a v modernizované verzi se sem nedostalo.

Zbrusu nové celonízkopodlažní vozy SOR NB 12 city se na Kačerov v počtu cca. 40 kusů dodávaly mezi zářím 2011 a lednem 2012, další dodávky lze očekávat nejspíš až za dlouho. Zato kloubové provedení SOR NB 18 city je na Kačerově zastoupeno téměř dvakrát více vozy, než-li standardní. Také sem bylo dodáváno už mezi červnem 2011 a lednem 2012 a také na počátku roku 2013.

Do začátku roku 2012 provozoval Kačerov také 6 midibusů Ikarus E91, které však byly ve zmíněném roce převedeny do garáže Vršovice.

Poloha a areál

Garáž se nachází přímo na křížení dopravních tepen Jižní spojka a 5. května. Adresa provozovny je Ke Garážím 2, Praha 4. Přímo vedle ní se také nachází stejnojmenné depo metra. Garáž vypravuje autobusy na linky obsluhující zejména jih Prahy a plnící úlohu návozu cestujících na metro C. Tyto linky tak tvoří náhradu za dosud neexistující trasu metra D a jejich vytíženost vyžaduje vysoký počet kloubových autobusů. Kačerovu však s hustým jižním provozem hodně pomáhají ne příliš vzdálené provozovny Vršovice a Hostivař. V areálu se nachází 6 venkovních odstavných ploch, haly, stojany na tankování nafty, bionafty a AdBlue, myčky vozů, atd. Vzhledem k vysoké poptávce a potřebě dodávat nové vozy se musely odstavné plochy často rozšiřovat a provozovna jede téměř trvale na svou maximální kapacitu.

Provozované autobusy

Midibusy: žádné

Standardní autobusy:

Karosa B931

Renault Karosa/Irisbus Citybus 12M

Karosa C934 E

Karosa B951

Karosa B951E

SOR NB 12 city

Kloubové autobusy:

Karosa B741

Karosa B941

Karosa B941 E

Irisbus Citybus 18M

Karosa B961

SOR NB 18 city

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pochvala řidiči

(František Bína, 8. 3. 2018 16:14)

Dovolte mi, abych touto cestou poděkoval řidiči autobusu 190/ pořadové číslo linky 5, který odjížděl 8.3. v cca 11:20 ze Smíchovského nádraží. Autobus jsem dobíhal, ale již se rozjel. Byl jsem velmi mile překvapen, že zastavil, otevřel dveře a nechal mne nastoupit. Toto se často nevidí a když už se rozjede, tak určitě nezastaví. Byl z garáží Kačerov. Ještě jednou díky.

č. linky 139

(Miroslava Vlasáková, 12. 12. 2017 14:49)

Dnes jsem chtěla na konečné autobusu Želivského poprosit pana řidiče, aby mě poradil kde mám nastoupit. Zle se na mě obořil a to takovým způsobem, že jsem mu poděkovala a odkráčela jsem. Poradili mi lidé kolem kteří to slyšeli. Přesto jsem při jeho otočce k němu nastoupila a dala jsem mu lístek do kabiny, s mým jménem a napsala jsem mu, že tento autobus řidí hulvát. Nepříjemný, nafoukaný, starý šofér s bílými vlasy s postavou Švejka, celý autobus to slyšel při konverzaci se mnou. Jedná prý tak jaká je doba. Tak že je taková doba a teď v době vánoční se může tento šofírek chovat jako hulvát k cestujícím? Někteří lidé ho znají, prý s ním cestují. č. na zadním okně bylo 6782. Můj muž léta jezdil na Kačerově a znám manuál slušného řidiče. Děkuji za váš čas, že jste si to přečetli. Vlasáková

pochvala

(Robert Šarmír, 21. 12. 2016 0:04)

Dobrý den,
nejdříve se omlouvám,že píši až nyní, ale byl jsem mimo republiku. Dne 9.12.2016 jsem jem autobusem linky 253 ze stanice Pavelkova v 17:20 číslo autobusu 6363 na Smíchovské nádraží řidičem z vaší garáže. Chtěl bych Vám napsat jak jsem byl opravdu velice potěšen z jízdy tohoto řidiče ,který je opravdu profesionál. Jízda byla ukázková a i v zatáčkách či na kruhovém objezdu jsem nemusel tápat po madlech a mohl si jízdu i když častěji jezdím autem vychutnat. Byl bych velice rád zda mím jménem můžete tohoto řidiče pochválit a poděkovat. Snad bych Vás ještě poprosil zda tuto mojí pochvalu dostanete mi dát vědět na email robert.sarmir@seznam.cz. Děkuji Šarmír