SOR NB 12 city
SOR NB 12 city je model městského 12-ti metrového nízkopodlažního autobusu. DPP se dodávají od srpna 2009 a do roku 2015 se jich má dodat celkem 465. Vzhledem ke zvýšené poptávce po kloubových autobusech se však možná některé plánované dodávky tohoto typu promění právě v nové SORy NB 18 city. V současnosti vlastní DPP 168 těchto autobusů s ev. č. 3521 a výše, z čehož bylo 60 zařazených v roce 2009, 25 v roce 2010, 73 v roce 2011 a 8 v roce 2012. V současnosti tak dodávka neprobíhá, nebereme-li grantovanou dodávku 2 vozů NB 12 ze září 2013. Tyto autobusy totiž jezdí výhradně na příměstské lince 340 a mají nezvyklý nátěr PID.
přední část vozu, Nádraží Braník
Tento autobus spatřil světlo světa poprvé v roce 2006, avšak pouze jako prototyp. Sériová výroba začala v roce 2008 a dosud probíhá. Autobus splňuje emisní normu EURO 5 a konkrétně u DPP využívá dalších prvků, které tu dosud ještě nebyly. Informační LED panely jsou ve předu, ze strany i ze zadu v oranžové barvě, která je oproti současné zelené lépe viditelnější na dálku. Uvnitř autobusu postačila jedna obrazovka ukazující číslo autobusu, směr, lištu přes zastávky, 5 zastávek dopředu a aktuální čas. Ve vozidle je také nový typ digitálních hodin. Dále je vozidlo vybaveno kamerami u 2., 3. a i posledních dveří. Všechny dveře jsou také vybaveny tlačítky pro otevření. To má tu výhodu, že řidič nemusí zbytečně otevírat všechny dveře, stačí, když zmáčkne určité tlačítko na přístrojové desce, které otevření dveří pomocí dotyku umožní. Řidič však pochopitelně může otevřít všechny dveře, k čemuž mu slouží dvě tlačítka, jedno pro otevření 1. dveří, druhé otevře ty zbylé.
záď vozu, Zatáčka
U SORů NB 12 city už za dobu dodávky DPP došlo k úpravám interiéru. Prvních 20 vozů dodávky (ev. č. 3521-3540) s sebou vozí 7 sklopných sedadel, 2 jsou horizontálně a 5 jich je vertikálně. Od vozu 3541 se však snížil počet vertikálně zavěšených sedaček z 5 na 3. Drobná změna se uskutečnila od vozu ev. č. 3606(duben 2011), když byla vyklápěcí okna nahrazena okny vysouvacími. Vysouvacími okny se totiž dovnitř autobusu dostane více vzduchu než okny vyklápějícími. SOR Libchavy tak opravil stejnou chybu, které se dopustil například Irisbus s vozem Citybus, který cestující právě kvůli vyklápěcím malým oknům v létě proklínali. Počínaje vozem 3640, který odstartoval v září roku 2011 dodávku garáži Kačerov, je vyhotoven strop autobusu z nového světlejšího zaobleného materiálu. Ten předchozí byl šedý, hranatý a autobus s ním uvnitř působil poměrně tmavě a pochmurně. 2 nové výše zmiňované vozy ze září 2013 přijely zatím s nejvýraznější změnou interiéru, která se objevila v listopadu roku 2012 v souvislosti s obnovením dodávek vozů SOR NB 18 city od ev. č. 6751. Nově jsou zde využity sedačky červené barvy a změnily se také přepážky dělící sedačky s dveřmi, které jsou nově celé skleněné.
interiér v novějším provedení, Jílovská
Autobus je dlouhý 12,18 m, široký 2,55 m a vysoký 2,75 m. Interiér zahrnuje 26 sedaček pevných + 5 sklopných (u autobusů 3521-3540 7 sklopných) a podle výrobce se v něm postaví až 72 dalších cestujících. Autobus využívá motor Iveco NEF Tector F4AE 3682 E a má 6+1 stupeň automatické převodovky ZF.
celý autobus, Kačerov
vůz ze strany, Nádraží Braník
Kačerovské semeniště SORek
tlačítko otevírání dveří, Nádraží Braník