SOR BN 8,5
SOR BN 8,5 je model městského částečně nízkopodlažního midibusu. Dopravnímu podniku hlavního města Prahy jich slouží 20 s ev. č. 2011-2030 a dodány byly na základě výběrového řízení v prosinci 2010 (15 vozů) a v prosinci 2011 (5 vozů). Jsou vypravovány na pravidelné linky provozovnami Řepy a Vršovice. Vzhledem k nynějšímu nakupování midibusů značky Solaris se další dodávky pravděpodobně neplánují.
autobus zepředu
Autobus je vyráběn od roku 2010 a splňuje emisní normu EURO 5 EEV. Všechny informační panely jsou v oranžové barvě a uvnitř vozu je obrazovka ukazující číslo autobusu, směr, lištu přes zastávky, 5 zastávek dopředu, aktuální čas a tarifní pásmo. Je zde také využit jiný typ hodin typický pro nově dodané autobusy. Autobus má dvoje dveře, přičemž prostor mezi nimi je nízkopodlažní. Za druhými dveřmi jsou 2 schůdky do vysokopodlažní části autobusu zaplněnou místy k sezení. Z venku je tato část lehce postežitelná, nachází se přesně pod zvýšenou střechou. Tento hrb u částečně nízkopodlažních autobusů SOR se stal jakýmsi symbolem či poznávacím prvkem tohoto 2. největšího výrobce autobusů v ČR.
pohled na autobus zezadu
Výrobce doposud autobus nezařadil ani na své webové stránky do sekce Městské autobusy. Autobus je však exteriérem i interiérem totožný s meziměstským vozem SOR CN 8,5, který v nabídce Meziměstských vozů nechybí. Jedním z mála rozdílů je použití automatické převodovky. U vozu BN 8,5 nedošlo k žádným změnám v průběhu dodávání DPP.
vůz z boku
Jak název autobusu napovídá, jeho délka činí 8,5 metru (přesněji 8,4 m). Šířka autobusu je 2,525 metru a výška, díky zvysokopodlažněné zadní části, 2,95 metru. Užívá automatické 6+1 stupeň převodovky ZF a motoru Cummins ISBe.
celý midibus
a z druhé strany